La pel·lícula Donnie Darko Va marcar una manera diferent de fer pel·lícules sobre la Temps de viatge en la 2001. De la mà del seu director i guionista Richard Kelly, parlem d'un film d'intriga, misteri i amb força càrrega surrealista. ¡A més de tenir un 7.4 en Filmaffinity!
Donnie és un noi americà dotat de gran intel·ligència i imaginació. Després d'escapar miraculosament d'una mort gairebé segura, comença a patir al·lucinacions que el porten a actuar com mai no s'hauria imaginat ia descobrir un món insòlit al seu voltant.
En certa manera, la trama avança gràcies a la descoberta d'un llibre; La filosofia de viatges Roberta Sparrow temps. Podeu trobar el nostre llibre d'assaig de la filosofia del viatge en el temps aquí
Doncs bé Viatger, si ets amant de les curiositats cinèfiles, gaudiràs del llibre que hem aconseguit traduir i et presentem a continuació. A més, aquest ajuda a entendre millor la pel·lícula.
Val a dir que es tracta d'un llibre fictici i que els capítols intermedis que falten segurament no existeixen, per això es va plantejar aquesta estructura per deixar a entendre que era un contingut més extens. I és que el llibre ha esdevingut un clàssic que se sol referenciar quan parlem de la temàtica.
Amb unes il·lustracions anatòmiques en què podem veure parts del cos humà relacionades amb altres dimensions, ia base de pensaments abstractes, fa una perfecta barreja entre pseudofilosofia imaginària i guia de la pel·lícula. Et recomano gaudir el text si pot ser abans de veure la pel·lícula.
¿Preparat? ¡Encén el teu mesurador de divergència que allà anem!
La filosofia del temps de viatge
(Traducció del llibre de Roberta Sparrow)
Realitat i somni. Des de sempre la barrera entre tots dos plans ha ondulat com una platja sota la lluna. De vegades l'ésser humà ha estat capaç de llançar-se a les aigües i nedar fins assolir el reflex platejat sobre les onades.
Roberta Ann Sparrow Octubre, 1944
Pròleg
M'agradaria agrair a les germanes del Cabildo de Saint John a Alexandria, Virgínia, pel seu suport a la meva decisió. Per la gràcia de Déu, elles són:
La germana Eleanor Lewis
Germana Francesca Godard
La germana Helen Davis
La germana Catherine Arnorld
Germana Mary Lee llacuna
La germana Virginia Wessed
El propòsit d'aquest llibre és perquè sigui usat com una guia simple i directa en un temps de gran perill.
Prego perquè aquest sigui simplement un treball de ficció.
Si no és així, llavors resaré per tu, el lector d'aquest llibre.
Si encara estic viva quan els esdeveniments presagiats en aquestes pàgines tinguin lloc, espero que em trobis abans que sigui massa tard.
Roberta Ann Pardal
Octubre, 1944
Capítol U: l'Univers Tangent
L'Univers Primari està carregat de gran perill. Guerres, plagues, escassetat i desastres naturals són comuns. La mort ve a tots nosaltres.
La Quarta Dimensió del temps és una construcció estable, la qual no és impenetrable.
Els incidents quan el teixit de la Quarta Dimensió arriba a ser corromput són increïblement rars. Si té lloc un Univers Tangent, serà altament inestable, mantenint-se per no més d'unes setmanes.
Finalment col·lapsarà ell mateix, formant un forat negre amb l'Univers Primari capaç de destruir tota existència.
Capítol Dos: l'aigua i el metall
L'aigua i el metall són elements clau dels viatges en el temps.
L'aigua és l'element barrera per a la construcció de Portals del Temps usats com a passarel·les entre universos al Vòrtex Tangent.
El metall és l'element de transició per a la construcció d'artefactes Nau.
Capítol Quatre:L'artefacte i els Vius
Quan té lloc un Univers Tangent, els Vius propers al Vòrtex es trobaran a l'epicentre d'un perillós nou món.
Els artefactes són el primer senyal que un univers tangent ha tingut lloc
Si es presenta un Artefacte, els Vius el rebran amb un gran interès i curiositat. Els artefactes estan fets de metall, com la punta d'una fletxa de l'antiga civilització maia, o una espasa de metall de l'Edat Mitjana europea.
Els artefactes retornats a l'Univers Primari estan freqüentment lligats a la iconografia religiosa, ja que la seva presència a la Terra sembla desafiar les explicacions lògiques.
La intervenció divina es resol com l'única conclusió lògica per a la presència de l'Artefacte.
Capítol sis: El Receptor Viu
El Receptor Viu és elegit per guiar l'Artefacte a una posició per al seu viatge de tornada a l'Univers Primari.
Ningú sap com o per què un Receptor és escollit.
El Receptor Viu està beneït amb poders de la Quarta Dimensió. Aquests inclouen increment de força, telequinesi, control mental, i habilitat per conjurar foc i aigua.
El Receptor Viu és freqüentment turmentat per somnis terrorífics, visions i al·lucinacions auditives durant el seu temps a l'Univers Tangent.
L'entorn del Receptor Viu, conegut com el Manipulat, ho té por i intentarà destruir-ho.
Capítol Set: Els Manipulats Vius
Els Manipulats Vius són normalment els amics propers i veïns del Receptor Viu.
Són propensos a allò irracional,a l'estil bizarro, i freqüentment a la conducta violenta. Això és el desafortunat resultat de la seva tasca, la qual és ajudar el Receptor Viu en el retorn de l'Artefacte a l'Univers Primari.
Els Manipulats Vius faran qualsevol cosa per salvar-se de l'oblit.
Capítol Deu: Els Morts Manipulats
Els Morts Manipulats són més poderosos que el Receptor Viu. Si una persona mor dins de la Dimensió Tangent, són capaços de contactar amb el Receptor Viu a través de la Construcció de la Quarta Dimensió.
La Construcció de la Quarta Dimensió és feta d'aigua.
Els Manipulats Morts manipularan el Receptor Viu usant la Construcció de la Quarta Dimensió (veure apèndixs A i B).
Els Manipulats Morts normalment tendiran una Trampa d'Assegurament al Receptor Viu per assegurar-se que l'Artefacte és retornat de forma segura a l'Univers Primari.
Si la Trampa d'assegurament té èxit, el Receptor Viu es queda sense opció, i haurà d'usar els seus poders de la Quarta Dimensió per enviar l'Artefacte enrere en el temps a l'Univers Primari abans que el forat negre col·lapsi en si mateix.
Capítol Dotze: Els somnis
Quan els Manipulats despertin de la seva estada a l'Univers Tangent, estaran normalment aterrits en somnis a causa de l'experiència. Molts no ho recordaran. Els que recorden L'Estada estan normalment aclaparats amb profund remordiment per les accions compromeses enterrades dins dels seus somnis, única evidència física enterrada dins del mateix Artefacte, tot el que recorden del món perdut.
Mites ancestrals ens expliquen que guerrers maies van ser assassinats per puntes de fletxa que havien caigut d'un penya-segat, on no havia soldat cap, ni enemic que pogués ser trobat.
Estem parlant de cavallers medievals empalats misteriosament per espases que no havia estat construïdes encara.
Estem dient que aquestes coses passen per una raó.
Final del text original.
Vegades hem pensat sobre la moralitat de la viatjar en el temps al nostre bloc, encara que el text anterior no incideix en les conseqüències o l'ètica de les accions que puguem realitzar a la Cronologia d'esdeveniments, potser seria interessant abordar el tema des d'una perspectiva més filosòfica. ¡I potser ho fem més endavant!
### Actualització 2021 ###
¡Estem d'enhorabona Viatger!
Si t'apassiona La Filosofia del Viatge al Temps, hem creat un llibre d'assaig totalment original i tècnic sobre directrius ètiques per a Viatgers al Temps, ia més inclou un breu mètode per a Viatjar al Temps.
Al següent llibre d'assaig que hem creat podràs trobar el següent:
Assaig filosòfic sobre les implicacions delViatge al Temps. Directrius per a Viatgers, nocions sobre la concurrència de la realitat imètode per Viatjar al Temps.
La filosofia del viatge en el temps pretén servir uns preceptes i una sèrie de lleis que puguin ajudar totViatger en el temps a assolir i comprendre la veritat del món en què es troba.
Aquesta Filosofia del Viatge al Temps és atemporal, justa, lleial i veraç i disposa de les seccions següents
- Pretensió de la filosofia temporal
- La veritat aliena al temps, immutable, intransferible.
- Condicions de la veritat
- Metodologia de la lucidesa
- Declaració de Voluntats
- Naturalesa del Viatge al Temps
- Finalitat sobre el Viatge al Temps
- Concurrència i Destinació
- Afrontar la Concurrència
- Propòsit, Identitat i Concurrència
- Mètode per a Viatjar al Temps
- Conclusions Finals
- Relacionats
Pots trobar el llibre de la Filosofia del Viatge al Temps a Amazon:
*Es tracta d'un breu però dens tractat que marca unes directrius i estableix les bases ètiques per a tota persona que Viatge al Temps.
*La nostra intenció en facilitar aquest assaig és posar a l'abast de tot interessat la capacitat d'obtenir un enfocament sòlid i tècnic, així com entendre les implicacions filosòfiques sobre la concurrència temporal o predestinació.
A més amb la seva adquisició estaràs sustentant la comunitat de Viatgers al Temps i ajudant a que seguim oferint-te contingut pràctic, de qualitat i original. Acció que agraïm enormement, ja que sense ajuda com la teva tot això no seria possible.
Pots llegir-lo aquí.
### Final actualització ###
Un film curiós la veritat, i el que no sabia és que hi ha una seqüela llançada a 2009 directament a vídeo trucada S. Darko, la qual se centra en Samantha, la germana menor de Donnie Darko, a la qual li passa una cosa semblant set anys després del que ha passat en aquesta pel·lícula. ¡Així que ja tinc pla per a la tarda de diumenge!
Històries per passar una bona estona.
¿Coneixes altres textos ficticis semblants? T'animo a compartir les teves opinions o donar-li a like, així ens ajudes a seguir movent el bloc.
¡Gràcies per ser-hi Viatger i fins al proper post!
Interessant……Per sort o no acabats v3re p3li donnie d……i vaig veure la seva seqüela…ara que la primera vegada que veia…no ho entendi …ara sí…amb aquest preàmbul….gràcies
Si vols saber sobre viatges en el temps per on comences ?
Pingback: ᐉ Explicació del Final de Donnie Darko | Ressenya i Crítica